W dniach od 15 do 23 kwietnia 2024 roku firma będzie nieczynna.

Poradnik > Porównanie przedniej półosi japońskiej i hiszpańskiej

Porównanie przedniej półosi japońskiej i hiszpańskiej

Vitary 1.6 oraz 1.9D/2.0HDi produkowane po 1995r. to w większości wersje hiszpańskie (Santana), w których podnosząc zawieszenie należy wymienić półosie z hiszpańskich na japońskie
(hiszpańskie półosie są bardzo słabe i nie wytrzymują żadnego lift'u zawieszenia).

Wersję Vitary najprościej poznać po numerze VIN, jeśli zaczyna się od litery V oznacza produkcję hiszpańską, jeśli od J - japońską. Upewnić się jednak trzeba sprawdzając dokładnie półosie
(poprzedni właściciel "hiszpanki" mógł wymienić półosie na japońskie).

Lewa półoś jest przykręcana do mostu na 3 śruby --> podpasuje każda japońska
z Vitara 1.6 (1988-1995).

Prawej półosi japońskiej i hiszpańskiej, są dwa rodzaje: na 22 lub 26 frezów od strony mostu.
Żeby kupić odpowiednią japońską, należy wyjąc starą półoś hiszpańską z mostu i policzyć frezy.

Japońskie półosie prawe na 22 frezy (od strony mostu) są łatwo dostępne, bo występują we wszystkich Vitarach 1.6 z roczników 1988-1995.
Prawa półoś japońska na 26 zębów od strony mostu jest bardzo rzadko spotykana. Występowała wyłącznie w niektórych Vitarach 1.6 16v (1996-1997) oraz w niektórych Vitarach X90 1.6 16v.

Poniżej zdjęcie porównawcze.



Jak uzyskać prawą półoś japońską na 26 zębów do Suzuki Vitara I 1.6


Sposób pierwszy:

Potrzebujesz:

Z półosi od Vitara 1.6 zdejmujesz obudowę przegubu wewnętrznego (na 22 zęby), rozbierasz
i zostawiasz tylko część, która wchodzi na ośkę (bez kulek i koszyka).
Następnie z przegubu od Vitara 2.0 montujesz: obudowę przegubu wewnętrznego na 26 zębów
wraz z kulkami i koszykiem.

Uwaga! "Operacji" nie da się wykonać na nowych zamiennikach.

Na poniższym zdjęciu pokazaliśmy dokładnie, które części z której półosi są potrzebne.


Sposób drugi:

Potrzebujesz:

Z przegubu wewnętrznego półosi hiszpańskiej odcinamy kawałek przegubu wraz z wieloklinem
na 26 zębów.
Z przegubu wewnętrznego półosi japońskiej odcinamy obudowę przegubu.

Następnie obudowę japońską i wieloklin na 26 zębów dokładnie spawamy.

Wnętrze bierzemy z przegubu japońskiego i składamy całość na półosi japońskiej.




Poradnik

Poradniki Radzikone

Most stalowy

Suzuki Vitara I / Grand Vitara I
Kosze satelitów

Vitara / Grand Vitara I / Samurai
Przełożenia mostów

Suzuki Vitara I / Grand Vitara I
Ustawianie zbieżności

Suzuki Vitara I / Grand Vitara I
Końcówki i drążki kierownicze

Suzuki Vitara I
Drążki kierownicze

Suzuki Grand Vitara I
Stopnie modyfikacji na częściach Radzikone
Suzuki Vitara I
Półosie przednie

Suzuki Vitara I
Wymiana sprężyny w kilka minut z wahaczami Radzikone
3x Grand Vitara - 3d, 5d, XL7 - którą wybrać? Jaki silnik? Jakie opony?
Jak i ile podciąć nadkola, żeby zmieścić za duże opony
Zabudowa wyprawowa za 20zł
Zwrotnice przednie
Grand Vitara I

Inne poradniki

Dawid z firmy Deler wybiera i montuje Lift do Grand Vitary I
Poradnik Terenwizji

Suzuki Vitara I
Remont sprzęgiełek manualnych
Jak zmierzyć ET felgi

Instrukcje obsługi

Montaż zestawu
Lift 4" i 3" Radzikone
Suzuki Vitara I
Ustawianie zbieżności
z liftem zawieszenia Radzikone
Suzuki Vitara I / Grand Vitara I