Firma nieczynna od 13 do 27 lutego 2019 roku.

Poradnik > Porównanie przedniej półosi japońskiej i hiszpańskiej

Porównanie przedniej półosi japońskiej i hiszpańskiej

Krótkie Vitary 1.6 produkowane po 1995r. to w większości wersje hiszpańskie, w których podnosząc zawieszenie należy wymienić półosie z hiszpańskich na japońskie
(hiszpańskie są bardzo słabe i nie wytrzymują żadnego lift'u zawieszenia).

Wersję Vitary najprościej poznać po numerze VIN, jeśli zaczyna się od litery V oznacza produkcję hiszpańską, jeśli od J - japońską. Upewnić się jednak trzeba sprawdzając dokładnie półosie
(poprzedni właściciel "hiszpanki" mógł wymienić półosie na japońskie).

Lewa półoś jest przykręcana do mostu na śruby --> podpasuje każda japońska
z Vitara 1.6 (1988-1995).

Prawej półosi japońskiej i hiszpańskiej, są dwa rodzaje: na 22 lub 26 frezów od strony mostu.
Żeby kupić odpowiednią japońską, należy wyjąc starą półoś hiszpańską z mostu i policzyć frezy.

Japońskie półosie prawe na 22 frezy (od strony mostu) są łatwo dostępne, bo występują we wszystkich Vitarach 1.6 z roczników 1988-1995.
Prawa półoś japońska na 26 zębów od strony mostu jest bardzo rzadko spotykana. Występowała wyłącznie w niektórych Vitarach 1.6 16v (1996-1997) oraz w niektórych Vitarach X90 1.6 16v.

Poniżej zdjęcie porównawcze.



Jak uzyskać prawą półoś japońską na 26 zębów do Suzuki Vitara 1.6


Sposób pierwszy:

Potrzebujesz:

Z półosi od Vitara 1.6 zdejmujesz obudowę przegubu wewnętrznego (na 22 zęby), rozbierasz
i zostawiasz tylko część, która wchodzi na ośkę (bez kulek i koszyka).
Następnie z przegubu od Vitara 2.0 montujesz: obudowę przegubu wewnętrznego na 26 zębów
wraz z kulkami i koszykiem.

Uwaga! "Operacji" nie da się wykonać na nowych zamiennikach.

Na poniższym zdjęciu pokazaliśmy dokładnie, które części z której półosi są potrzebne.


Sposób drugi:

Potrzebujesz:

Z przegubu wewnętrznego półosi hiszpańskiej odcinamy kawałek przegubu wraz z wieloklinem
na 26 zębów.
Z przegubu wewnętrznego półosi japońskiej odcinamy obudowę przegubu.

Następnie obudowę japońską i wieloklin na 26 zębów dokładnie spawamy.

Wnętrze bierzemy z przegubu japońskiego i składamy całość na półosi japońskiej.




Poradnik

Poradniki Radzikone


Most stalowy

Suzuki Vitara / Grand Vitara I

Kosze satelitów

Vitara / Grand Vitara I / Samurai

Przełożenia mostów

Suzuki Vitara / Grand Vitara I

Ustawianie zbieżności

Suzuki Vitara / Grand Vitara I

Końcówki i drążki kierownicze

Suzuki Vitara

Stopnie modyfikacji na częściach Radzikone
Suzuki Vitara

Półosie przednie

Suzuki Vitara

Instrukcja montażu zestawu
Lift 4" Radzikone
Suzuki Vitara

Inne poradniki


Poradnik Terenwizji

Suzuki Vitara

Remont sprzęgiełek manualnych