Poradnik > Instrukcja montażu kompletu Radzikone do adaptacji hamulców tarczowych

Instrukcja montażu (v2.3 BETA) kompletu Radzikone do adaptacji tylnych hamulców tarczowych z Renault Megane II (wszystkie rodzaje) na tył
do Suzuki Vitara I (1988-1999).


  1. Całkowicie demontujemy stare hamulce bębnowe (jak na zdjęciu nr 1):
    Odkręcamy bębny, szczęki hamulcowe (wypinamy linki ręcznego), cylinderki (odkręcamy od nich przewody hamulcowe) oraz wybijamy obie półosie tylne.
  2. Zakładamy flansze do montażu zacisków oraz nowe osłony tarcz:
    - WAŻNE ! Między flansze mocujące zacisk a most należy dać podkładki! Po 1 sztuce na każdą śrubę (zdjęcie nr 2)
    - montujemy nowe osłony tarcz (zdjęcie nr 3)
    - w lewej i prawej półosi wybijamy po 4 szpilki, następnie wkładamy na silikon półosie w most i skręcamy wszystko razem nowymi śrubami (zdjęcie nr 4)
  3. Montujemy tarcze hamulcowe bezpośrednio na półosie.
  4. Zaciski tylne Megane II (pasują wszystkie typy):
    - przed montażem zamieniamy "blaszki" z lewego zacisku do prawego zacisku (zdjęcie nr 11 i 12) i rozwiercamy z 12mm na 12.5mm (zdjęcie nr 13)
    - między jarzma zacisków a flansze montażowe, pod każdą z 4 śrub, dajemy po 10 sztuk podkładek 12 (razem 24mm dystansu ale bywają inne wersje). Dobrze to widać na zdjęciach: 14, 16, 17 i 18.
  5. Montaż przewodów hamulcowych (przed montażem przewodów gumowych należy odpowiednio dogiąć oryginalne przewody stalowe):
    - przewód lewy elastyczny (zdjęcia nr 14, 15, 16 i 17)
    - przewody prawe: 2 x elastyczny i jeden miedziany (zdjęcia nr 18 i 19)
  6. Montaż linek ręcznego:
    - zakładamy po 6 sztuk podkładek 12mm pod pancerz lewej linki i 6 sztuk do prawej linki (zdjęcie nr 13)
    - obcinamy oryginalne końcówki linek i wyjmujemy sprężynki
    - na obie linki ręcznego zakładamy skręcane końcówki na klucz 10mm (zdjęcie nr 8 - oznaczone "K")

  7. WAŻNE:

    Podczas odpowietrzania hamulców, tylne zaciski muszą być odkręcone od jarzm i ustawione pod takim kątem, żeby wąż, którym wpływa płyn z pompy do zacisku, był skierowany pionowo do góry. Odpowietrznik będzie wtedy skierowany w bok.


Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Zdjęcie 3

Zdjęcie 4

Zdjęcie 8

Zdjęcie 9

Zdjęcie 10

Zdjęcie 11

Zdjęcie 12

Zdjęcie 13

Zdjęcie 14

Zdjęcie 15

Zdjęcie 16

Zdjęcie 17

Zdjęcie 18

Zdjęcie 19