A po co to komu?
Jeżdżąc Vitarą / Grand Vitarą I w ciężkim terenie zazwyczaj jest tak:Urywasz aluminiowy most - kupujesz nowy most + stalową obudowę.
Potem urywasz kosz satelit - kupujesz mocniejszy + aluminiowy most dla przełożeń (czytaj więcej o koszach).
Następnie (tylko Vitara 1.6 przed 1996r) urywasz wieloklin półosi na 22 zęby (czytaj więcej o półosiach) - kupujesz nową półoś na 26 zębów + podporę półosi + aluminiowy most dla przełożeń (bo zmielił się od odłamków).
Dlatego najtaniej będzie zainwestować od razu w stalową obudowę mostu, podporę półosi prawej, mocniejszy kosz satelit i mieć spokój z przednim mostem.
Opcjonalnie do Vitary, w najcięższy teren polecamy wspawać śrubę podtrzymującą koło talerzowe.
Wzmocnienie przedniego napędu:
- Przełożenia (atak i talerz) oraz łożyska z aluminiowego mostu.
- Stalowa obudowa mostu.
- Tylny kosz 4 satelitowy np. tylny od Samuraia na 26 zębów - czytaj więcej o koszach).
- kosz z Samuraia należy przetoczyć pod grubszą półoś prawą z Vitary / Grand Vitary.
- pod koło talerzowe Vitary lub Grand Vitary, niezbędna jest podkładka dystansowa
- Podpora prawej półosi
- Złożenie wszystkiego w całość razem z ustawieniem luzów łożysk oraz między wałkiem atakującym a kołem talerzowym. Tę czynność prawidłowo może wykonać TYLKO osoba posiadająca odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Film jak prawidłowo złożyć dyferencjał.
- Opcjonalnie(tylko Vitara): śruba podtrzymująca koło talerzowe. Parokrotnie zmniejsza ona możliwość zmielenia zębów na przełożeniach. Jest to rozwiązanie stosowane fabrycznie w tylnych mostach Vitara 2.0 V6.
Stalowa obudowa przedniego mostu występuje w:
- Vitara 2.0 HDi (skrzynia manualna)
- Vitara 5 drzwi 2.0TD RF (1996-1998, skrzynia manualna)
- Grand Vitara I 2.5 V6 polift (2003-2005, skrzynia automatyczna)
- Grand Vitara I 2.0TD / 2.0 HDi / 2.5 V6 (1998-2005, skrzynia manualna)
- Grand Vitara XL7 2.7 V6 przed liftem (2001-2003, skrzynia manualna)
We wszystkich Grand Vitarach I:
- półoś lewa wewnętrzna w moście ma 26 zębów i jest dłuższa o 9mm od Vitarowych. Montując ją razem z koszem Vitary lub Samuraia, należy ją skrócić lub wymienić na półoś od Vitary na 26 zębów.
- przegub prawy wewnętrzny ma krótszy wieloklin od Vitarowego. Montując go razem z koszem Vitary lub Samuraia należy zamontować do niego przedłużkę.
- występują dwa rodzaje mocowań tylnej łapy mostu:
Poradniki Radzikone
Most stalowy Suzuki Vitara I / Grand Vitara I |
Kosze satelitów Vitara / Grand Vitara I / Samurai |
Przełożenia mostów Suzuki Vitara I / Grand Vitara I |
Ustawianie zbieżności Suzuki Vitara I / Grand Vitara I |
Końcówki i drążki kierownicze Suzuki Vitara I |
Drążki kierownicze Suzuki Grand Vitara I |
Stopnie modyfikacji na częściach Radzikone Suzuki Vitara I |
Półosie przednie Suzuki Vitara I |
Wymiana sprężyny w kilka minut z wahaczami Radzikone |
3x Grand Vitara - 3d, 5d, XL7 - którą wybrać? Jaki silnik? Jakie opony? |
Jak i ile podciąć nadkola, żeby zmieścić za duże opony |
Zabudowa wyprawowa za 20zł |
Zwrotnice przednie Grand Vitara I |
Inne poradniki
Dawid z firmy Deler wybiera i montuje Lift do Grand Vitary I |
Poradnik Terenwizji Suzuki Vitara I |
Remont sprzęgiełek manualnych |
Jak zmierzyć ET felgi |
Instrukcje obsługi
Montaż zestawu Lift 4" i 3" Radzikone Suzuki Vitara I |
Ustawianie zbieżności z liftem zawieszenia Radzikone Suzuki Vitara I / Grand Vitara I |